S 1000 RR

U bent hier

S 1000 RR

Icoon

Wil je altijd snel en op de limiet rijden? Daarvoor heb je met de nieuwe BMW S 1000 RR nu 154 kW (210pk) onder je! Het gewicht werd verminderd van 208 kg tot 197 kg.
Tien jaar na de introductie van wat een maatstaf in het segment werd is het nu tijd voor een volledig nieuw hoofdstuk!

Uitrusting

De vloeistof gekoelde viercilinder-in-lijn heeft een vermogen van 154 kW (210 pk). Een ontembare kracht stuwt je RR helemaal naar voren - met een maximaal koppel van 113 Nm bij 11.000 tpm en een koppelcurve van ten minste 100 Nm over een toerentalbereik van 5500 tot 14.500 tpm. Dit zijn cijfers die je als piloot ook voelt. De nieuwe RR deelt zijn verlangen naar pure acceleratie en snelheid met z'n piloot.

De winglets van composietkunststof produceren afhankelijk van de snelheid maar liefst 17,1 kg bij 300 km/u aerodynamische downforce.

De nieuwe RR heeft standaard vier rijmodi RAIN, ROAD, DYNAMIC en RACE die talrijke rijstijlen aankunnen onder de meest uiteenlopende omstandigheden. Met de speciale optie rijmodi Pro gaat de wereld van het circuit voor je open met extra modi RACE PRO met Launch Control, Pitlane Limiter, HSC Pro (Hill Start Control Pro) en DBC (Dynamic Brake Control). Met de multicontroller configureer je via het full-colour 6,5" TFT-display verschillende instellingen zoals de gasaanname, het motorremmoment, de tractiecontrole (DTC) incl. Wheelie Control, het ABS en de DDC (Dynamic Damping Control). 

Als enige standaard superbike die op de openbare weg mag worden gebruikt, beschikt de RR over een aluminium achterbrug met onderligger, die we tot nu toe alleen in de racesport zagen.

Uitstraling van een winnaar

Alleen al het frameontwerp inclusief nieuwe ondersteltechnologie maakt dat de RR lichter en nog preciezer is. Daarbij komt de ergonomisch geperfectioneerde zitpositie die met het gewijzigde frame- en bekledingsontwerp haar gelijke zoekt. De standaard ledkoplampen geven de motor bovendien een dynamische en agressieve look. Vanaf de achterkant domineert de RR wat betreft ontwerp en functionaliteit: "all-in-one" luidt hier het devies. De kentekenplaathouder bevat naast de kentekenplaatverlichting nu ook led-richtingaanwijzers, achterlicht en remlicht. 

M-Performance

BMW brengt M performance naar de motorfietsen!
Het optioneel verkrijgbare M-pakket maakt jouw RR dé ultieme racemachine. Hiermee wordt het gewicht verminderd tot 193,5 kg. Behalve de Motorsport kleurstelling, de carbon velgen, de M accu, de M buddyseat, de M rijhoogteverstelling en de M swingarmafstelling krijg je tevens de rijmodi Pro met configureerbare rijmodi RACE Pro 1-3 en elektronische assistentiesystemen, zoals bijvoorbeeld DTC quickshift, ABS-settings, motormapping, wheelie control, slide control en nog veel meer.

De RR is wat een superbike hoeft te zijn. Alles bij elkaar straalt de nieuwe RR een liefde voor bochten uit maar natuurlijk is ook zijn zin voor de lange stukken rechte weg altijd aanwezig! Net zoals bij zijn rijder. De nieuwe  BMW S 1000 RR is een topklasse superbike, zowel op de weg als op het circuit!